Returpolicy

1. Introduksjon

På Imarked ønsker vi at du skal være fornøyd med dine kjøp. Derfor ønsker vi at varer solgt gjennom Imarked skal være underlagt en fleksibel returpolicy mellom selger og kjøper for å sikre en positiv handleopplevelse. Vennligst les vår returpolicy nøye for å forstå dine rettigheter og forpliktelser ifm retur av produkter kjøpt via vår plattform.

2. Generelle retningslinjer for retur av produkter eller tjenester kjøpt fra selgere

2.1 Returperiode: Kjøper har en rett til å returnere produkter til selger innen 14 dager etter at selger har mottatt dem, forutsatt at produktene er i samme tilstand som da kjøper mottok dem.

2.2 Tilstand: Produktene må være ubrukte, i original emballasje, og med alle merkelapper og etiketter intakte. Produkter som er skadet eller endret kan ikke returneres.

2.3 Unntak: Visse produkter kan ikke returneres av hygieniske årsaker eller på grunn av spesifikke produktkategorier, som undertøy, badetøy eller tilpassede varer, bedervelige varer mvDet foreligger ingen returrett eller angrerett for tjenester. Vennligst sjekk produktbeskrivelsen for å se om varen kan returneres.

3. Hvordan returnere et produkt

3.1 Kontakt selgeren: Kjøper starter returprosessen ved å kontakte selgeren direkte via vår plattform. Forklar hvorfor du ønsker å returnere produktet og avtal videre detaljer.

3.2 Pakking: Produkter som skal returneres må pakkes sikkert i original emballasje (dvs i emballasjen produktet ble mottatt i) for å sikre at det ikke blir skadet under transport.

3.3 Forsendelse: Kjøper sender produktet tilbake til selgeren. Kjøper er ansvarlig for returkostnadene med mindre produktet er feil eller skadet ved mottak.

4. Refusjon

4.1 Inspeksjon: Når selgeren mottar produktet, plikter selger å inspisere produktet for å sikre at det oppfyller Imarkeds returkrav.

4.2 Refusjonsprosess: Hvis produktet oppfyller kravene, plikter selgeren å utstede en refusjon. Refusjonen skal benytte samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet.

4.3 Tidsramme: Refusjonen skal bli behandles innen 7-10 virkedager etter at selgeren har mottatt og inspisert produktet.

5. Problemer og tvister

5.1 Feil eller skadede produkter: Hvis du mottar et feil eller skadet produkt, kontakt selgeren umiddelbart for å arrangere en retur og erstatning eller refusjon.

5.2 Tvister Hvis du ikke kan komme til enighet med selgeren angående en retur eller refusjon, kan du kontakte Imarked kundeservice for assistanse. Imarked kan gi støtte for å hjelpe til med å løse tvister, men har ingen forpliktelse til å gripe inn eller løse tvisten. Det vises for øvrig til punkt 7.

6. Generelle retningslinjer for retur av annonsetjenester kjøpt fra Imarked

6.1 Tilbakebetaling: Betalingen for en annonse kan refunderes før annonsen publiseres. Så snart annonsen er publisert, vil betalingen ikke bli refundert.

6.2 Returprosess: Når en tilbakebetaling besluttes, vil den bli betalt tilbake til din konto innen 7 virkedager fra datoen for avgjørelsen.

6.3 Kontostenging: Ved brudd på eller manglende overholdelse av annonseringsregler eller andre vilkår for bruk, vil betalt beløp ikke bli refundert.

6.4 Annonsestenging/avvisning: Ved avvisning av en annonse som ikke er tillatt på plattformen, for eksempel pornografi, salg av våpen, tobakk osv., vil annonsen bli stengt, og betalingen vil ikke bli refundert.

7. Tvister

Eventuelle tvister mellom brukere i forbindelse med salg av varer eller tjenester inngått gjennom Imarked, reguleres av norsk rett, og skal avgjøres av de ordinære domstoler med Oslo tingrett som verneting i første instans.

8. Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål om vår returpolicy eller trenger hjelp med en retur,
vennligst kontakt oss på [email protected].