Datapolicy
1. Introduksjon
Imarked er forpliktet til å beskytte ditt personvern og håndtere
dine personopplysninger i samsvar med gjeldende lover og forskrifter, inkludert EUs generelle personvernforordning
(GDPR). Denne datapolicyen forklarer hvordan vi samler inn, bruker, deler og lagrer dine personopplysninger, samt
dine rettigheter i forhold til disse.
2. Formål
Denne datapolicyen skal sikre at personopplysninger behandles i samsvar med de til enhver gjeldende kravene til behandling av personopplysninger,
herunder bl.a. personopplysningsloven av 2018, Europaparlaments- og rådsforordning om beskyttelse av individer ved behandling av personopplysninger og
om fri flyt av slike opplysninger og om oppheving av direktiv 95/46/EF (personvernforordningen) og annen norsk lov med tilhørende forskrifter som har
beydning for behandling av personopplysninger, og lovverk som senere erstatter nevnte lovverk ("Personvernlovgivningen").
Begreper og definisjoner benyttet i Avtalen skal forstås på samme måte som i Personvernlovgivningen.
3. GDPR – Dine rettigheter
3.1 Rett til innsyn:
Du har rett til å be om innsyn i personopplysningene vi har om deg.
3.2 Rett til retting: Du har rett til å be om korrigering av unøyaktige eller ufullstendige personopplysninger.
3.3 Rett til sletting: Du har rett til å be om sletting av dine personopplysninger, forutsatt at vi ikke er juridisk forpliktet til å beholde dem.
3.4 Rett til begrensning av behandling: Du kan be om at behandlingen av dine personopplysninger begrenses under visse omstendigheter.
3.5 Rett til dataportabilitet: Du har rett til å motta dine personopplysninger i et strukturert, vanlig brukt og maskinlesbart format og å få dem overført til en annen behandlingsansvarlig.
3.2 Rett til retting: Du har rett til å be om korrigering av unøyaktige eller ufullstendige personopplysninger.
3.3 Rett til sletting: Du har rett til å be om sletting av dine personopplysninger, forutsatt at vi ikke er juridisk forpliktet til å beholde dem.
3.4 Rett til begrensning av behandling: Du kan be om at behandlingen av dine personopplysninger begrenses under visse omstendigheter.
3.5 Rett til dataportabilitet: Du har rett til å motta dine personopplysninger i et strukturert, vanlig brukt og maskinlesbart format og å få dem overført til en annen behandlingsansvarlig.
4. Informasjonskapsler
4.1 Hva er informasjonskapsler?
Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på enheten din når du besøker et nettsted. De brukes for å forbedre
4.2 Hvordan vi bruker informasjonskapsler: Vi bruker informasjonskapsler for å huske dine preferanser, analysere trafikk og forbedre våre tjenester. Noen informasjonskapsler er essensielle for at nettstedet vårt skal fungere korrekt, mens andre kan deaktiveres.
4.3 Administrer informasjonskapsler: Du kan administrere eller deaktivere informasjonskapsler gjennom innstillingene i nettleseren din. Vær oppmerksom på at deaktivering av informasjonskapsler kan påvirke funksjonaliteten til nettstedet vårt.
4.2 Hvordan vi bruker informasjonskapsler: Vi bruker informasjonskapsler for å huske dine preferanser, analysere trafikk og forbedre våre tjenester. Noen informasjonskapsler er essensielle for at nettstedet vårt skal fungere korrekt, mens andre kan deaktiveres.
4.3 Administrer informasjonskapsler: Du kan administrere eller deaktivere informasjonskapsler gjennom innstillingene i nettleseren din. Vær oppmerksom på at deaktivering av informasjonskapsler kan påvirke funksjonaliteten til nettstedet vårt.
5. Sletting av data
5.1 Sletting på forespørsel:
Du kan be om at dine personopplysninger blir slettet ved å kontakte oss. Vi vil behandle forespørselen
din i samsvar med våre interne retningslinjer og gjeldende lovverk.
5.2 Automatisk sletting: Vi sletter personopplysninger som ikke lenger er nødvendige for formålene de ble samlet inn for, i samsvar med våre interne retningslinjer for datalagring
5.3 Selvsletting: Du kan slette brukeren din fra Min profil > Slett min konto. Dette vil slette brukerinformasjonen og kontoen din. Du vil ikke kunne gjenopprette den igjen og må registrere deg på nytt for å opprette ny bruker.
5.2 Automatisk sletting: Vi sletter personopplysninger som ikke lenger er nødvendige for formålene de ble samlet inn for, i samsvar med våre interne retningslinjer for datalagring
5.3 Selvsletting: Du kan slette brukeren din fra Min profil > Slett min konto. Dette vil slette brukerinformasjonen og kontoen din. Du vil ikke kunne gjenopprette den igjen og må registrere deg på nytt for å opprette ny bruker.
6. Deling av data
6.1 Med tredjeparter:
Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter uten ditt samtykke, med mindre det er nødvendig for å levere
våre tjenester, overholde loven, eller beskytte våre rettigheter.
6.2 Anonymisert data:
Vi kan dele anonymisert eller aggregert informasjon med våre partnere for analyse, forskning eller markedsføringsformål.
7. Bruk av Data
7.1. Imarked bruker dine personlige data for å sikre en sømløs og trygg opplevelse på vår plattform. Vi håndterer dataene dine ansvarlig
og gjennomsiktig, og dine data brukes til følgende formål:
7.2. Tjenestelevering og Tilpasning Vi behandler dataene dine for å levere våre tjenester, og sikrer en smidig og tilpasset opplevelse. Dette inkluderer personalisering av innhold, anbefalinger og andre funksjoner for å tilpasse seg dine preferanser og forbedre brukeropplevelsen.
7.3. Kobling mellom Kjøpere og Selgere Imarked bruker dataene dine for å muliggjøre kontakt mellom kjøpere og selgere på vår plattform, slik at de kan ha direkte kontakt og gjennomføre transaksjoner. Dette inkluderer deling av relevant kontaktinformasjon (f.eks. e-post eller meldingsdetaljer) for å sikre trygg og effektiv kommunikasjon mellom partene.
7.4. Plattformsikkerhet og Forebygging av Svindel For å opprettholde en sikker plattform bruker vi personlige data for å identifisere og begrense potensielle risikoer, som svindel, uautorisert tilgang og misbruk. Dette inkluderer overvåking av kontoaktivitet og implementering av sikkerhetstiltak for å beskytte våre brukere og plattformen.
7.5. Kundestøtte, Løsing av Problemer og Håndtering av Tvister For å hjelpe til med å løse eventuelle problemer eller tvister som oppstår mellom brukere, kan Imarked få tilgang til chattdata som utveksles mellom de involverte brukerne. Denne tilgangen er strengt begrenset til tilfeller der gjennomgang av chattinnhold er nødvendig for å løse en tvist eller sikre overholdelse av våre vilkår og retningslinjer. Vi behandler disse dataene konfidensielt og utelukkende for formålene med støtte og tvisteløsning.
7.6. Aggregert og Anonymisert Analyse Vi kan bruke anonymiserte eller aggregerte data for forskning, analyse eller markedsføringsformål for å forbedre Imarkeds tjenester. Disse dataene identifiserer ikke enkeltbrukere, men hjelper oss å forstå brukstrender, optimalisere plattformen vår og tilby en bedre brukeropplevelse.
7.2. Tjenestelevering og Tilpasning Vi behandler dataene dine for å levere våre tjenester, og sikrer en smidig og tilpasset opplevelse. Dette inkluderer personalisering av innhold, anbefalinger og andre funksjoner for å tilpasse seg dine preferanser og forbedre brukeropplevelsen.
7.3. Kobling mellom Kjøpere og Selgere Imarked bruker dataene dine for å muliggjøre kontakt mellom kjøpere og selgere på vår plattform, slik at de kan ha direkte kontakt og gjennomføre transaksjoner. Dette inkluderer deling av relevant kontaktinformasjon (f.eks. e-post eller meldingsdetaljer) for å sikre trygg og effektiv kommunikasjon mellom partene.
7.4. Plattformsikkerhet og Forebygging av Svindel For å opprettholde en sikker plattform bruker vi personlige data for å identifisere og begrense potensielle risikoer, som svindel, uautorisert tilgang og misbruk. Dette inkluderer overvåking av kontoaktivitet og implementering av sikkerhetstiltak for å beskytte våre brukere og plattformen.
7.5. Kundestøtte, Løsing av Problemer og Håndtering av Tvister For å hjelpe til med å løse eventuelle problemer eller tvister som oppstår mellom brukere, kan Imarked få tilgang til chattdata som utveksles mellom de involverte brukerne. Denne tilgangen er strengt begrenset til tilfeller der gjennomgang av chattinnhold er nødvendig for å løse en tvist eller sikre overholdelse av våre vilkår og retningslinjer. Vi behandler disse dataene konfidensielt og utelukkende for formålene med støtte og tvisteløsning.
7.6. Aggregert og Anonymisert Analyse Vi kan bruke anonymiserte eller aggregerte data for forskning, analyse eller markedsføringsformål for å forbedre Imarkeds tjenester. Disse dataene identifiserer ikke enkeltbrukere, men hjelper oss å forstå brukstrender, optimalisere plattformen vår og tilby en bedre brukeropplevelse.
8. Lagring av data
8.1. Sikker lagring:
Vi lagrer dine personopplysninger på sikre servere og bruker tekniske og organisatoriske tiltak
for å beskytte dine data mot uautorisert tilgang,
endring eller sletting.
8.2. Lagringsperiode: Vi beholder dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene de ble samlet inn for, dataanalyse eller som kreves av gjeldende lover og forskrifter.
8.2. Lagringsperiode: Vi beholder dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene de ble samlet inn for, dataanalyse eller som kreves av gjeldende lover og forskrifter.
9. Kontaktinformasjon
Hvis du har spørsmål om denne datapolicyen eller hvordan vi håndterer dine personopplysninger, vennligst kontakt oss på
[email protected].